Verden blir stadig mer urolig, som følge av blant annet klimaendringer, krig og digitale trusler. Det meste fungerer godt her i landet, men vå mære forberedt på det ene og det andre.

Er du forberedt?

Egenberedskap handler om å være forberedt på situasjoner hvor for eksempel vannet forsvinner, strømmen blir borte og du ikke får handlet på butikken.

Å invistere i god egenberdskap er en investering i trygghet for deg og dine nærmeste. Ved å ha beredskapslager som skal holde i en uke er du i bedre stand til å håndtere små og større kriser i hverdagen.

De grunnleggende behovene som må dekkes den første dagen av en krise, er varme, drikke, mat, legemidler, hygiene og informasjon. På sikkerhverdag.no finner du konkrete forslag til hva du bør ha i hus.

Sikkerhverdag.no

Ditt eget beredskapslager

Nedenfor er et eksempel på hva du kan ha i hus for å klare seg selv i en uke.
Husk at du kan samarbeide med familie, venner og naboer.

• Rent drikkevann lagret på kanner eller flasker
  • Mat som tåler lagring i romtemperatur (f.eks hermetikk, knekkebrød, havregryn)
  • Grill, kokeapparat eller stormkjøkken
  • Varme klær, pledd, dyner og soveposer