Deltakerne har øvet siden mandag, og i dag avsluttet de med show i Løten kino.

- Det å kunne vise det tilbudet vi har, og at det er et lavterskel tilbud i høstferien, er helt topp. Det har vært over all forventning, sier Ann-Kristin Skjeflo, styremedlem i Løten skolekorps.

Da Ann-Kristin ropte «fremad marsj», kom alle barna inn i sine fargerike luer. De startet med å tromme på bøtter, mens de sang. Etter hvert ble det også dans, innslag med blåseinstrumenter og drilling.

Dette har de altså fått til på under tre dager. Det har skapt mestring, samhold og musikkglede. Ann-Kristin trakk også frem sponsorene som har gjort prosjektet mulig.

Til slutt var det «hadesang» fra scenen, hvor de alle sang «hade på badet, din gamle sjokolade».

- Det er en flott gjeng som har deltatt på årets prosjekt, og som stolt viste frem det de har jobbet med på avslutningsshowet i dag, sier Ann-Kristin Skjeflo.

Staben har bestått av 21 personer i ulike roller - pedagoger, ungdomspraktikanter, trivselsteam, kjøkkengruppe og sjåfør. Hoveddelen av staben er lokale frivillige, og prosjektet hadde ikke vært mulig å få til uten frivillig innsats.

HøstPULSE

Siden vårt prosjekt foregår i høstferien, kalles det HøstPULSE.

Det er gratis å delta på HøstPULSE, og man trenger ikke å kunne spille et instrument fra før. - Alle møtes på sitt nivå, noe som gjør at alle opplever mestring, sier Ann-Kristin.

PULSE er navnet på et over 20-års samarbeidsprosjekt mellom Norges Musikkorps Forbund (NMF), den sørafrikanske musikkorganisasjonen Field Band Foundation (FBF) og Norsk senter for utvekslingssamarbeid (Norec).

FeriePULSE er et lavterskel musikkprosjekt utviklet av Norges Musikkorps Forbund, og er bygget på organiseringen og metodene som benyttes i Field Band Foundation.

FeriePULSE ble arrangert for første gang i vårt distrikt i fjor (det var også her i Løten). I løpet av tre dager setter deltakerne og instruktører sammen en showband-forestilling bestående av både musikk, sang, dans, koreografi og showdesign.

Instrumentprøving

Mandag 14. oktober vil det være instrumentprøving for alle barn fra 3. trinn og oppover. Dette skjer på Løten Ungdomsskole kl. 17.15. Foresatte vil også få informasjon om hva det innebærer å være korps-forelder.

Bla deg gjennom bildegalleriet fra avslutningskonserten nedenfor